Męska bezsilność

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki dotyczy nie tylko ciebie lecz dużej części męskiej populacji i to nie jest przyczyna do wstydu. Po drugie chwilowa niedyspozycja nie oznacza jeszcze impotencji, chociaż radzę, żebyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – to naprawdę da się naprawić, abyś mógł cieszyć się seksem! erekcja

Dostrzegłeś pierwsze oznaki choroby – co powinieneś uczynić?

Przełam wstyd i udaj się do lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, który spotkał właśnie ciebie. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych problemów fizycznych i dotyczy co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki mówią prawdę, traktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w warsztacie w celu naprawy machiny, którą jest twoje ciało, abyś mógł cieszyć się pełnią jej wydajności. Oprócz tego regularnie sprawdzaj ciśnienie tętnicze i poziom cholesterolu, żeby ustrzec się najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Dlaczego lekarz rodzinny a nie specjalista?

Dlatego, że lekarz pierwszego kontaktu oceni stadium choroby i skieruje do stosownego fachowca – urologa albo seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza POZ (podstawowej opieki zdrowotnej) możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy ze wzwodem to stadium odwracalne!
Tradycyjne leczenie odbywa się głównie przy pomocy środków farmakologicznych, psychoterapii, od czasu do czasu leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz sobie pomóc lub przyśpieszyć terapię. Oto najważniejsze z nich:

1. Spożywaj zdrowe posiłki

Unikaj tłustego mięsa zastępując je owocami oraz warzywami. Spożywaj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, jedzone wieczorem, mogą obniżać libido). Mnóstwo warzyw oraz owoców to twarda reguła na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób naczyniowych oraz nadwagi. Z owoców bardzo pożyteczne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – oprócz zieleniny powinno się jeść czosnek oraz cebulę (skuteczne przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Warto zapytać również dietetyka o odpowiednią dietę, zgodną z grupą twojej krwi. Pamiętaj, że dieta nie jest sztywnym „niespożywaniem smacznych potraw”, lecz dopełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe oraz zredukowaniem tych najbardziej szkodliwych. Przemyśl wdrożenie do swojego jadłospisu dań z regionu śródziemnomorskiego, w szczególności zaś owoców morza.

2. Zainteresuj się afrodyzjakami

Jest grupa produktów, które w pewnym stopniu pobudzą twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (w praktyce – jest to udowodnione), iż lampka czerwonego wina przed stosunkiem polepsza aktywność w łóżku. Stroń jednak od alkoholu wysokoprocentowego, który podziała w złą stronę. Przyprawiając potrawy, stosuj więcej imbiru, który oddziałuje na lepsze krążenie krwi oraz goździków, które polepszają nastrój. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, albo ośmiornice.

3. Nie pal papierosów

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje fatalnie na twój organizm oraz libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to para po udanym seksie pali papierosa, to nieroztropny pomysł. Papierosy nie dość, że zauważalnie obniżają twoją sprawność seksualną i wywołują inne, równie poważne problemy, z rakiem płuc na czele – to jeszcze sprawiają, iż będzie cię „czuć” z daleka. Wierz mi, wiem co piszę – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, czuję ze sporej odległości. Najbardziej przykry zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie wspominając. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną dodatkowych nieporozumień oraz krępujących sytuacji między wami, też w sypialni. Oczywiste jest, że jako osoba paląca raczej nie pachniesz smakowicie.

4. Bądź aktywny fizycznie

Aktywność seksualna jest mocno związana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Dlatego tak znaczące jest, żebyś prócz zdrowego odżywiania aktywnie praktykował sport. Aktywnie? Oznacza to codzienne ćwiczenia ruchowe, przynajmniej 30 min – bieganie albo siłownia oraz systematyczne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. Tutaj sporo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak przypuszczam, nie są zbyt rozbudowane. Potwierdzisz jednak to, że im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnej granicy)? Na pewno, jeżeli będziesz pragnął cyklicznie uprawiać sport, wygospodarujesz na to chwilę czasu.

5. Systematycznie staraj się uprawiać seks

Żeby nie dopuścić do „męskiego problemu” często uprawiaj seks. Wyślij na urlop rutynę a przemyć do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza recepta na przywrócenie regulacji hormonalnej. Jeżeli twój związek ma obecnie kłopoty (nawet w przypadku, gdy przyczyną jest ta „trzecia”) staraj się je rozwiązać, gdyż to również pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : kamagra zel